Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Objektivní a subjektivní faktory v hodnocení výsledků rekonstrukce prsu po mastektomii
Tichá, Pavla ; Sukop, Andrej (vedoucí práce) ; Nejedlý, Aleš (oponent) ; Třešková, Inka (oponent)
Pro pacientky po mastektomii představuje rekonstrukce prsu naději návratu do jejich osobního a společenského života. V posledním desetiletí u nás zaznamenáváme vzestupný trend v počtu úspěšně provedených rekonstrukcí prsu. Rekonstrukce lze dosáhnout celou řadou metod, které se navzájem různí jak indikačními kritérii, tak svými výsledky. Nedílnou součástí hodnocení těchto výsledků by mělo být kromě objektivního zhodnocení klinických dat také subjektivní hodnocení spokojenosti pacientek s výsledkem operace a kvality jejich života formou sebeposuzovacích dotazníků. Cílem naší práce bylo porovnat časné pooperační a dlouhodobé klinické výsledky, a spokojenost a kvalitu života u pacientek s rekonstrukcí implantátem, autologní rekonstrukcí břišním lalokem a kombinovanou rekonstrukcí.
Psychosociální aspekty porodní a poporodní péče
Takács, Lea ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Weiss, Petr (oponent) ; Vavřinková, Blanka (oponent)
Název: Psychosociální aspekty porodní a poporodní péče Autor: Mgr. Lea Takács Pracoviště: Katedra psychologie Školitel: PhDr. Simona Hoskovcová, Ph.D. Konzultant: MUDr. PhDr. Pavel Čepický, CSc. Abstrakt Současný stav poznání: Spokojenost rodiček s porodní a poporodní péčí je do značné míry ovlivněna psychosociálními faktory. Navzdory rozsáhlému výzkumu však není pojem spokojenosti s perinatální péčí dostatečně definován a vyjasněn, často je navíc zaměňován s příbuznými, avšak odlišnými pojmy, zejména s pojmem spokojenosti s porodem. Nejasnosti se týkají především určení dimenzí a determinant spokojenosti s péčí u různých skupin rodiček a rovněž role, kterou hrají pro tuto spokojenost psychosociální faktory ve srovnání s biomedicínskými proměnnými. Cíle: Cílem této práce je prohloubit porozumění pojmu spokojenosti s perinatální péčí analýzou psychosociálních a biomedicínských faktorů, které tuto spokojenost ovlivňují u různých skupin rodiček rozlišených podle typu porodu (vaginální porod, akutní císařský řez, plánovaný císařský řez). S ohledem na záměr osvětlit rozdíl mezi spokojeností s péčí a spokojeností s porodem byly analýzy prediktorů provedeny zvlášť pro obě tyto proměnné. Metodika: K identifikaci klíčových prediktorů spokojenosti byla užita ordinální logistická regrese. Data byla získána od souboru...
Výběr bariatrických výkonů a jejich efekt na změnu hmotnosti obézních pacientů
Vorudová, Jana ; Matoulek, Martin (vedoucí práce) ; Hvižď, Robert (oponent)
Úvod: Bariatrická chirurgie je jednou z metod léčby vyšších stupňů obezity. Pomáhá pacientům redukovat hmotnost, pokud konzervativní léčba není účinná, nebo je-li ještě potřeba prohloubit její efekt. Bariatrické výkony se dělí podle způsobu provedení na výkony restrikční, malabsorpční a kombinované. Cíl: Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, kdo dal pacientům prvotní podnět k podstoupení bariatrického výkonu, kde získali další informace a kolikrát se jim v době před operací podařilo zhubnout. Dále byly získány informace o subjektivní spokojenosti pacientů s výsledky operace a následně byly zjišťovány a porovnávány hmotnostní úbytky a změny BMI po bariatrické operaci. Metody: Pomocí anonymního dotazníku byla shromážděna potřebná data od 39 pacientů po různých bariatrických operacích. Tato data byla následně vyhodnocena a zpracována pro lepší přehlednost prostřednictvím grafů a tabulek. Výsledky: Bylo zjištěno, že lékař byl ten, kdo dal prvotní podnět k podstoupení bariatrického výkonu u 79 % pacientů. Potvrdilo se také, že 80 % pacientů redukovalo svoji hmotnost alespoň o 5 kg před operací opakovaně, tedy více jak dvakrát. Subjektivní spokojenost pacientů s výsledky operace nad 90 % byla zjištěna u 56 % dotazovaných. Nejnižší spokojenost byla prokázána u pacientů po bandáži žaludku. Nejvyšší...
Edukační role sestry po operacích hrudníku
Matysová, Marcela ; Chloubová, Helena (vedoucí práce) ; Kulhavá, Miluše (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou sesterské edukace v pooperačním období po hrudních operacích. V teoretické části vysvětluji pojem edukace, jeho využití a realizaci ve zdravotnictví, formy a metody edukace. Nadále zmiňuji nejčastější hrudní operační výkony, jejich stručné vysvětlení a možné pooperační komplikace. Z hlediska sesterské edukace popisuji krátce předoperační přípravu a komplexní pooperační péči včetně možných pooperačních komplikací po hrudních operacích. V praktické části zjišťuji metodou polostandardizovaného rozhovoru s doplňkovým pozorováním postrádané informace, které respondenti v pooperačním období postrádají, zapamatování si podstatných bodů sesterské pooperační edukace respondenty a spokojenost respondentů se sesterskou edukací v pooperačním období. Cílem práce bylo zjistit, zda je sesterská edukace produktivní, a podle výsledků šetření navrhnout nová opatření pro zlepšení edukace respondentů, a tím pádem i ošetřovatelské péče v pooperačním období. Kvalitnější, komplexní a zároveň i individuální přístup je předpokladem co nejrychlejší rekonvalescence respondenta a brzký návrat do domácího prostředí. Klíčová slova: edukace, pooperační péče, pooperační komplikace, spokojenost.
Psychosociální aspekty porodní a poporodní péče
Takács, Lea ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Weiss, Petr (oponent) ; Vavřinková, Blanka (oponent)
Název: Psychosociální aspekty porodní a poporodní péče Autor: Mgr. Lea Takács Pracoviště: Katedra psychologie Školitel: PhDr. Simona Hoskovcová, Ph.D. Konzultant: MUDr. PhDr. Pavel Čepický, CSc. Abstrakt Současný stav poznání: Spokojenost rodiček s porodní a poporodní péčí je do značné míry ovlivněna psychosociálními faktory. Navzdory rozsáhlému výzkumu však není pojem spokojenosti s perinatální péčí dostatečně definován a vyjasněn, často je navíc zaměňován s příbuznými, avšak odlišnými pojmy, zejména s pojmem spokojenosti s porodem. Nejasnosti se týkají především určení dimenzí a determinant spokojenosti s péčí u různých skupin rodiček a rovněž role, kterou hrají pro tuto spokojenost psychosociální faktory ve srovnání s biomedicínskými proměnnými. Cíle: Cílem této práce je prohloubit porozumění pojmu spokojenosti s perinatální péčí analýzou psychosociálních a biomedicínských faktorů, které tuto spokojenost ovlivňují u různých skupin rodiček rozlišených podle typu porodu (vaginální porod, akutní císařský řez, plánovaný císařský řez). S ohledem na záměr osvětlit rozdíl mezi spokojeností s péčí a spokojeností s porodem byly analýzy prediktorů provedeny zvlášť pro obě tyto proměnné. Metodika: K identifikaci klíčových prediktorů spokojenosti byla užita ordinální logistická regrese. Data byla získána od souboru...
Výběr bariatrických výkonů a jejich efekt na změnu hmotnosti obézních pacientů
Vorudová, Jana ; Matoulek, Martin (vedoucí práce) ; Hvižď, Robert (oponent)
Úvod: Bariatrická chirurgie je jednou z metod léčby vyšších stupňů obezity. Pomáhá pacientům redukovat hmotnost, pokud konzervativní léčba není účinná, nebo je-li ještě potřeba prohloubit její efekt. Bariatrické výkony se dělí podle způsobu provedení na výkony restrikční, malabsorpční a kombinované. Cíl: Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, kdo dal pacientům prvotní podnět k podstoupení bariatrického výkonu, kde získali další informace a kolikrát se jim v době před operací podařilo zhubnout. Dále byly získány informace o subjektivní spokojenosti pacientů s výsledky operace a následně byly zjišťovány a porovnávány hmotnostní úbytky a změny BMI po bariatrické operaci. Metody: Pomocí anonymního dotazníku byla shromážděna potřebná data od 39 pacientů po různých bariatrických operacích. Tato data byla následně vyhodnocena a zpracována pro lepší přehlednost prostřednictvím grafů a tabulek. Výsledky: Bylo zjištěno, že lékař byl ten, kdo dal prvotní podnět k podstoupení bariatrického výkonu u 79 % pacientů. Potvrdilo se také, že 80 % pacientů redukovalo svoji hmotnost alespoň o 5 kg před operací opakovaně, tedy více jak dvakrát. Subjektivní spokojenost pacientů s výsledky operace nad 90 % byla zjištěna u 56 % dotazovaných. Nejnižší spokojenost byla prokázána u pacientů po bandáži žaludku. Nejvyšší...
Edukační role sestry po operacích hrudníku
Matysová, Marcela ; Chloubová, Helena (vedoucí práce) ; Kulhavá, Miluše (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou sesterské edukace v pooperačním období po hrudních operacích. V teoretické části vysvětluji pojem edukace, jeho využití a realizaci ve zdravotnictví, formy a metody edukace. Nadále zmiňuji nejčastější hrudní operační výkony, jejich stručné vysvětlení a možné pooperační komplikace. Z hlediska sesterské edukace popisuji krátce předoperační přípravu a komplexní pooperační péči včetně možných pooperačních komplikací po hrudních operacích. V praktické části zjišťuji metodou polostandardizovaného rozhovoru s doplňkovým pozorováním postrádané informace, které respondenti v pooperačním období postrádají, zapamatování si podstatných bodů sesterské pooperační edukace respondenty a spokojenost respondentů se sesterskou edukací v pooperačním období. Cílem práce bylo zjistit, zda je sesterská edukace produktivní, a podle výsledků šetření navrhnout nová opatření pro zlepšení edukace respondentů, a tím pádem i ošetřovatelské péče v pooperačním období. Kvalitnější, komplexní a zároveň i individuální přístup je předpokladem co nejrychlejší rekonvalescence respondenta a brzký návrat do domácího prostředí. Klíčová slova: edukace, pooperační péče, pooperační komplikace, spokojenost.
Měření kvality zdravotní péče prostřednictvím analýzy dotazníku spokojenosti pacientů v konkrétní zdravotnické laboratoři
Čajková, Magdaléna ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Petr, Tomáš (oponent)
V současných tržních podmínkách musí i zdravotnické zařízení obstát v konkurenčním boji. Jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, je efektivně řídit poskytovanou kvalitu péče a vnímat potřeby svých zákazníků. Důležitou zpětnou vazbou od zákazníků je jejich spokojenost. Každé zdravotnické zařízení by mělo tuto spokojenost monitorovat, vyhodnocovat a reagovat na ni s cílem své služby trvale zlepšovat. Cílem diplomové práce je změřit kvalitu zdravotní péče ve zdravotnické laboratoři prostřednictvím analýzy dotazníku spokojenosti pacientů. Diplomová práce má část teoretickou a empirickou. Teoretická část popisuje systémy řízení kvality ve zdravotnických laboratořích, vymezuje pojmy produkt, marketing a marketingový C mix. Blíže se zaměřuje na osobu pacienta jakožto prioritního zákazníka ve zdravotním systému a vymezuje hlavní důvody zkoumání jeho spokojenosti. V empirické části je nejdříve představena činnost konkrétní zdravotnické laboratoře. Následně je popsána realizace provedeného výzkumu a jsou interpretována zjištěná data. Se službami zdravotnické laboratoře je 69,7 % pacientů spokojeno. Jejich spokojenost je výrazně determinována věkem a počtem absolvovaných laboratorních vyšetření. V závěru diplomové práce jsou navržena doporučení, která reagují na data a výsledky získané výzkumem. Tato...
Analýza finančních toků spojených se zdravotnictvím a spokojenost pacientů se zdravotní péčí poskytovanou v soukromě vlastněných nemocnicích v České republice
Supová, Aneta ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá strukturou finančních toků spojených se zdravotnictvím a spokojeností pacientů s péčí v soukromě vlastněných nemocnicích v České republice. Hlavními cíli práce je poskytnout obecný přehled zdravotního systému v České republice, charakterizovat systém financování zdravotnictví a zjistit, zdali pacienti hospitalizovaní v soukromých nemocnicích jsou více spokojeni s péčí poskytnutou právě v těchto zařízeních. Autorka provedla analýzu předních statistických ročenek publikovaných Světovou zdravotnickou organizací, Evropskou Unií a Ústavem zdravotních informací a statistiky ČR, díky kterým je možné poskytnout komplexní přehled o zdravotnictví, finančních tocích ve zdravotnictví a stanovování cen zdravotních zákroků. Praktická část práce znázorňuje systém distribuce zdravotních nákladů mezi věkově odlišnými osobami na podílu povinného příspěvku do zdravotního pojištění a celkových ročních nákladů na zdravotní péči. Na základě výsledků dotazníkového šetření, provedeného mezi pacienty v soukromě vlastněných nemocnicích v ČR, došla autorka k závěru, že pacientu si stále nejsou zcela vědomi rozdílu mezi soukromě vlastněnými a veřejnými nemocnicemi v ČR.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.